Gamtinė žemdirbystė

Dalinamės patirtimi apie gamtai draugiškus ūkininkavimo būdus
Dabar yra Ant Kov 19, 2024 4:59 am

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Ket Lap 14, 2013 1:27 am 
Atsijungęs

Užsiregistravo: Ant Bir 12, 2012 6:42 pm
Pranešimai: 3283
Miestas: Ukmergės raj.
Puikus filmukas (deja anglų kalba) kaip konstruojama vartotojiška visuomenė:
http://www.youtube.com/watch?v=AfzQzGNYaiU

Gamtinė žemdirbystė turėtų eiti priešinga kryptimi. Jei filmuke rodoma, kad vartojimas didinamas įvedant madą, sukuriant įvaizdį, kad naujas dalykas yra gėris, specialiai mažinamas daikto tarnavimo laikas, kad vartotojas turėtų naują daiktą pirkti, tai į gamtinės žemdirbystės filosofiją turim įrašyti visiškai priešingus dalykus.

Pirma - mada yra blogai. Gamtinės žemdirbystės drabužiai turėtų būti kuriami ne pagal mados vėjus, o, pavyzdžiui, pagal asmenį. Jei pasiuvi drabužį tiksliai Jonui Petraičiui ir dar išsiuvinėji jo vardą ir pavardę ar šiaip kokius žodžius, kurie tinka tik jam, skirti tik jam, tai tokio drabužio daugiau niekas nepirks. Jis negalės būti preke, o tik bus drabužis, t.y. praktinis drabužis, kurį gali naudoti pagal paskirtį, t.y. apsirengti, o ne pasipuošti atitinkant madą.

Antra, naujumo traukos neturėtų būti. Atsirado nauja kalafiorų veislė - visi perka, į madą atėjo citrinžolė, stevija ir lipija - visi perka. Reikia, nereikia, naudoji, nenaudoji, vis tiek perki, nes tai nauja, dar neišbandyta. O čia kaip tik vartotojiškos visuomenės bruožas. Gamtoje to nėra. Ramunė tūkstančius metų iškelia lygiai tokį patį baltą žiedą su geltonu viduriuku. Boružė visada raudona su taškučiais. Ir jei koks žmogus išveisė mėlynas boružes, tai nederėtų jomis žavėtis. Naujovės skatina vartotojiškumą. Nusipirkai daiktą, kuris galbūt tarnautų dvidešimt penkis metus, bet po penkerių metų išleistas naujas modelis ir tu perki naują šaldytuvą, skalbimo mašiną. Ne dėl to, kad jos neveiktų. Dėl to, kad jos nebegražios pagal naują mados suvokimą. Po penkių dešimties metų jie iškrenta iš virtuvės dizaino. Reikia naujo šaldytuvo ir taškas.

Tiražavimas yra blogas dalykas. Homogenizavimas. Standartizavimas. Suvienodinimas. Coca cola visuose žemynuose vienoda. Todėl bet kur nuvažiavęs ją perki ir geri saugiai. Nes žinai jos skonį, žinai ko tikėtis. Tas pats medelių skiepyjimas veda prie standartizacijos. Jei kiekviena veislė unikali ar dar blogiau - nežinai koks obuolys išaugs ant parduodamo sodinuko, tai kapitalizmo idėja žlunga. Nebeparduosi taip lengvai.

Daiktų tarnavimo laikas turėtų būti kuo ilgesnis. Mano senelis naudojo šį pjūklą, tėvas naudojo ir aš naudoju. Nes geras daiktas. Be to, sentimentai, giminės palikimas. Tėčio batai, kelnės, švarkas, kepurė, senelio įrankiai, močiutės papuošalai... Vartotojui jie beverčiai, o tos giminės žmogui jau gali būti neįkainojamu dalyku. Suvedimas į asmeniškumą naikina kainą, naikina daikto prekiškumą. Daiktas lieka daiktu, o ne preke. Pasikeičiai ir jo ilgaamžiškumas, vertė.

Trumpai tariant, eidami priešinga kryptimi nei eina vartotojiškumas neprašausime. Mažinti standartizaciją, didinti asmeniškumo lygmenį.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007